se strinjam s petro/rcm...pristavljam še svoj lonček in citiram par vprašanj in odgovorov z naše spletne strani, ki bodo morda komu prav prišle - sicer si jih lahko ogledate na naši spletni strani:
http://www.alfasp.si/faq.htmlPogosta vprašanja v pomorskem prometu
Ko sem v vlogi kupcaZakaj je bolje kupovati blago na pariteti FOB (freight-on-board)?
Prodajalec dobavi blago in ga preda kupcu NA LADJI, od tu dalje pa so transportni stroški in organizacija prevoza v režiji kupca, ki preko svojega imenovanega špediterja kontrolira :
* Stroške, saj sam, preko svojega špediterja organizira prevoz po dogovorjenih cenah in dogovorjenih plačilnih pogojih
* Rok plačila prevoza dogovarja s svojim špediterjem, ki mu lahko nudi odlog do dneva prihoda pošiljke v namembno luko iztovora
* Vsi lokalni stroški v luki iztovora (stroški predstavnika ladjarja - agenta, drugo) so mu predhodno znani, saj mu jih lahko jasno posreduje njegov špediter, kot poznavalec lokalnega trga
* Špediter kupcu lahko organizira vse potrebno do končne destinacije (do kupčevih vrat); to pomeni, da mu uredi dodatne storitve, kot so carinjenje, luške manipulacije, inšpekcijeske preglede, prevoz, skladiščenje in drugo po kupčevih nalogih in željah
* Kupec se izogne dodatnim posrednikom (več angažiranih agentov) in s tem povezanim dodatnim, nepredvidenim stroškom, saj mu njegov špediter organizira prevoz s poznanimi in zanesljivimi ladjarji, ki imajo poznane imenovane agente v luki iztovora (prodajalci velikokrat ne poznajo lokalnega trga in ladjarjev, ki so zastopani v namembni luki in pošiljke dajejo na prevoz ladjarjem, ki imajo svoje agente po Evropi)
* S svojim špediterjem lahko dogovarja in vpliva na termin vtovora, luko utovora in iztovora, izbiro ladjarja, tranzitne čase, različne ladjarske servise ter dnevno kontrolira datum prihoda blaga v namembno luko – kar pomeni, da ima informacijo kdaj in kje bo njegov tovor bil dal njemu na razpolago
Zakaj ni priporočljivo prepustiti organizacijo prevoza blaga dobavitelju?
* Če kupec prepusti organizacijo prevoza svojemu dobavitelju pomeni, da slednji lahko izbira ladjarja (npr. nezanesljive ladjarje, ladjarje brez svojega agenta v luki iztovora oz. z dodatnimi posredniki, ladjarja s slabim servisom in dolgimi tranzitnimi časi...), lahko prodajno ceno zaradi stroškov transporta pretirano poveča, kupec mora plačati transportne stroškem, hkrati s stroški nabavljenega blaga (saj so del nabavne cene). Čeprav se na prvi pogled zdi lažje prepustiti dobavitelju dobavo blaga, se velikokrat izkaže prav nasprotno.
Ko sem v vlogi prodajalcaZakaj je bolje prodajati blago na pariteti C&F (cost-and-freight)?
Tu ste vi prodajalec, ki izdobavi svojemu kupcu blago V NAMEMBNO LUKO. Prednosti, ki jih pri tem imate so:
* Preko svojega špediterja izbirate ladijskega prevoznika s katerim dogovarjate cene, datume vtovora, luko vovora, preverjate lokalne stroške agenta (ki bi jih plačali v tudi v primeru paritete FOB), tempirate rok dobave blaga z dnevom prihoda ladje.
* Izbrani špediter vam lahko nudi dodatne stortive od vaših vrat, pa do vrat kupca, če se odločite za razširitev paritete (npr. DDU, DDP). Prav tako vam izbrani špediter nudi nasvete pri odpiranju akreditiva, organizira vam lahko izvozno carinjenje, prevoz od vaše lokacije do luke vtovora, dodatne manipulacije z blagom, inšpekcijske preglede...
* Prodajalec lahko dnevno sledi svoji pošiljki na poti do namembne luke
* Prodajalec predaja preko svojega špediterja ladjarjevemu agentu nalog vtovora in prevzema originalen ladijski tovorni list (B/L), ki je prenosljiv in v posesti originala izkazuje lastništvo blaga
* Prodajalec se izogne koordinaciji več špediterjev/agentov, saj mu njegov špediter organizira vse, torej se izogne agentu kupca in s tem možnosti problemov, ki lahko nastanejo zaradi napak v komunikaciji med omenjenima
Izbira dobrega in zaupanja vrednega špediterja je za vas velika prednost, saj slednji, kot strokovnjak za transport in logistiko skrbi, da bo vaš tovor prispel v namembni kraj pod optimalnimi pogoji – tako stroškovno, kot časovno.
Zakaj je pomembno, da so pošiljke v prekomorskem prometu zavarovane? * Temeljni namen inštituta generalne havarije je, da če v času potovanja pride do nevarnih okoliščin, v katerih je ogroženo premoženje udeleženo na tem potovanju (ladja, tovor, voznina) in je katero od navedenih premoženj žrtvovano v skupno korist, ima lastnik tako žrtvovanega premoženja pravico do sorazmerne povrnitve s strani preostalih udeležencev pomorskega prevoza, katerih premoženje je bilo rešeno.
* V generalne havarije se vštevajo tako vrednosti tovora, ladje, kakor tudi voznine in stroški reševanja.
* To pomeni, da v primeru reševanje ladje, ki gori, je nasedla ali je v kvaru in podobno, participirajo k stroškom reševanja vsi udeleženci transporta, sorazmerno z vrednostjo premoženja. V primeru, da je blago zavarovano, tak škodni primer rešuje in krije zavarovalnica. V primeru, da blago ni zavarovano mora stroške kriti lastnik blaga.
* Vsekakor je transportno zavarovanje priporočljivo tudi zaradi drugih škodnih primerov, na samo zaradi možnosti generalne havarije.
* Več o inštitutu Generalne havarije lahko preberete v Pomorskem zakoniku RS z dne 12.04.2001, v členih 788. do 823.
Kot zanesljiv špediter z dolgoletnimi izkušnjami, vam bomo ponudil najboljše možnosti transportnega zavarovanja.