Stran 1 od 1

Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 15 Avg 2010, 18:14
Napisal/-a Amalos
Pozdravljeni,

ob registraciji zavoda bi želela, da zdaj moj pisarniški material kot so računalnik, tiskalnik, mize, stoli ipd. preide v last zavoda in jih lahko prikažem kot stroške (saj to tudi so). Ta material sem (in bom) namreč nabavila vnaprej, da lahko ob registraciji pričnemo z delom.

Je to kakor koli izvedljivo? Račune nekaterih stvari imam (seveda brez davčne), nekatere pa sem kupila rabljene od fizičnih oseb. Je tudi sicer kakor koli mogoče dokazovati nakup od fizične osebe?

Najlepša hvala za odgovor in lep pozdrav!

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 16 Avg 2010, 09:47
Napisal/-a Lea Bevčič
Zadeva je taka. Kar je bilo kupljeno prej na fizično osebo lahko date notri kot vložek namesto denarja oziroma kapitala. Ni tako kot pri s.p. ju. tam so zadeve preprostejše.
Za kar pa nimate svežega računa pa je potreba pridobiti iz trga ponudbe, da ocenite realno vrednost. Za konkretnejša vprašanja lahko na zs.

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 16 Avg 2010, 12:54
Napisal/-a Špela P.M.
Za stvari kupljene od fizičnih oseb in še rabljene za povrhu običajno pride v poštev uradna cenitev. Poznam par primerov, ki niso uredili tega na uraden način kasneje pa jim je inšpektor zaračunal precejšnjo kazen.

Je pa odvisno za katere stvari gre, tako da priporočam konkretno vprašanje.

Lp, Špela

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 16 Avg 2010, 16:52
Napisal/-a Amalos
Za stvari kupljene od fizičnih oseb in še rabljene za povrhu običajno pride v poštev uradna cenitev.

Kar je bilo kupljeno prej na fizično osebo lahko date notri kot vložek namesto denarja oziroma kapitala.


Vložka ne potrebujem, zanimalo me je le, če si lahko kako povrnem stroške, brez da si zanje izplačam honorar za kako fiktivno delo, saj je le-ta po avtorski pogodbi obdavčen s 25 %.

Je pa odvisno za katere stvari gre, tako da priporočam konkretno vprašanje.


Gre za prenosnik (ok. 400 €), tiskalnik (50 €), mize in stoli (200 €).

Hvala za pomoč in odgovore.

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 07 Sep 2010, 10:10
Napisal/-a Jure Mercina
Zdravo,

ne razumem zakaj bi sploh vlagal sredstva v zavod kot stvarni vložek, če jih lahko prodaš zavodu. Iz tega naslova pridobi družbenik do zavoda terjatev, s pomočjo katere si lahko neobdavčeno iz družbe izplačaš denar do višine kupnine. Postopek prodaje bi bil torej sledeč:

- za vsako stvar moraš pripraviti kupoprodajno pogodbo;
- pri ceni moraš paziti, da ne odstopa preveč od tržne cene;
- v pogodbi se opredeli tudi plačilne pogoje (npr. kupnina se plača v 5-ih mesečnih obrokih).

Cenitev pri takih zneskih po mojem mnenju ni potrebna, vseeno pa zaradi inšpekcije priporočam, da si sprintaš nekaj konkurenčnih ponudb za enake predmete, in jih shraniš v fasciklu. Če pride inšpektor, mu jih lahko pokažeš in z njimi utemeljiš ceno.

Lp
Jure

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 18 Sep 2010, 11:13
Napisal/-a Matt18
Eden izmed razlogov zakaj bi jih dal kot stvari vložek je recimo da bi se izognil davku od prodaje...

Kako je zdaj s tem? A je potrebno dati na uradno cenitev? Ali je dovolj da pridobiš nekaj ponudb iz trga (tole je zelo ohlapno pravilo potem)...

Re: Odkup pisarniškega materiala na zavod od fizične osebe

Objavljeno: 22 Sep 2010, 13:34
Napisal/-a Jure Mercina
Se načelom strinjam s tabo, najbrž si imel pri tem v mislih nepremičnino (s stvarnim vložkom se izogneš plačilu davka na promet nepremičnin), vendar pa je potrebno v vsakem konkretnem primeru narediti davčni izračun in ugotoviti, ali niso davčni prihranki pri prodaji večji od prihrankov, ki jih dosežemo s stvarnim vložkom.

V zvezi s prevzemom stvarnih vložkov je aktualen naslednji člen ZGD-1:

476. člen
(poročilo o stvarnih vložkih)

(1) Če se za ustanovitev družbe zagotovijo tudi stvarni vložki, morajo družbeniki pred prijavo za vpis v register sestaviti in podpisati poročilo o stvarnih vložkih.

(2) V poročilu se navedejo predmeti stvarnih vložkov, dejstva, ki dokazujejo, da vrednost stvarnega vložka ni manjša od višine prevzetega osnovnega vložka, in morebitne obremenitve stvarnega vložka.

(3) Če se v družbo vlaga podjetje, je treba poročilu iz prvega odstavka tega člena priložiti bilanco stanja in izkaz poslovnega izida podjetja za zadnji dve poslovni leti.

(4) Če znaša skupna vrednost, za katero se dajejo stvarni vložki, več kot 100.000 eurov, morajo družbeniki, ki prispevajo stvarne vložke, na svoje stroške zagotoviti, da stvarne vložke oceni revizor; revizorjevo poročilo je sestavni del poročila iz prvega odstavka tega člena. Cenitev stvarnih vložkov, ki jo opravi revizor, in izdelava revizorjevega poročila nista potrebni, če gre za stvarne vložke v obliki tržnih vrednostnih papirjev, že vrednotenih stvarnih vložkov ali stvarnih vložkov, ki se ocenijo po knjigovodskih vrednostih iz revidiranega letnega poročila ob smiselni uporabi določb tega zakona, ki se nanašajo na delniške družbe.

Cenitev stvarnega vložka potrebna tudi če stvarni vložek ne presega 100.000 EUR - samo tako namreč lahko ugotoviš kakšna je njegova dejanska vrednost. Če bi vrednost ocenil samo na podlagi primerljivih tržnih ponudb, bi lahko prišlo do precenitve ali podcenitve. Samo za stvarne vložke, ki presegajo 100.000 EUR pa je potrebna tudi revizija cenitve s strani pooblaščenega revizorja.

Lp
Jure