8 izzivov mladih podjetji

Realizacija ideje, lean metode, analiza trga, s.p., d.o.o. ali druge oblike podjetja.
BlazRD
Prispevkov: 1
Pridružen: 13 Jun 2021, 15:47

8 izzivov mladih podjetji

OdgovorNapisal/-a BlazRD » 14 Jun 2021, 10:38

Pozdravljeni,

Vsako podjetje na začetku poti čaka veliko težkih ovir, zato tudi večina podjetnikov zelo hitro odneha ali propade. Vendar zakaj?

Razlogov je več. V nadaljevanju opisujem 8 ovir, s katerimi se spopade praktično vsako podjetje. Če podjetnik uspešno preskoči te ovire znatno izboljša možnost uspeha svojega podjetja. Predstavil bom nasvete, kako preskočiti te ovire in tudi, kako smo v našem podjetju za marketing poskušali postaviti dobre temelje na začetku delovanja. Na koncu vas vabim, da prispevate še svoje nasvete in izkušnje.

Ovire in tveganja

1. Določanje smeri in ohranjanje osredotočenosti
Podjetnik mora imeti jasno predstavo svojih ciljih, realno gledati na situacijo ter določiti in sporočati jasno smer (ciljna skupina, ponudba, predlog vrednosti, poslovni model in ključni mejniki), da bo organizacija ostala osredotočena na ustrezne cilje.

2. Pozicioniranje izdelkov / storitev na razširjenem trgu
Odnose s kupci in distribucijske kanale je treba razviti, ponudbo izdelkov / storitev pa razširiti, izboljšati in prerazporediti tako, da bo ustrezala potrebam razširjenega trga.

3. Ohranjanje odzivnosti strank / trgov
Ko se pojavijo prve poslovne težave in težave s strankami, se odločitve sprejemajo hitro. Z rastjo, specializacijo in dodajanjem organizacijskih ravni pa se ti postopki upočasnjujejo, zato je treba razviti ustreznejše notranje procese, da se ohrani odzivnost podjetja.

4. Vzpostavitev organizacije in vodstvene ekipe
Razvoj vodstvene ekipe je ključnega pomena. Zahtevane spretnosti in organizacijske zahteve se z rastjo podjetja bistveno spreminjajo, kar zahteva natančno načrtovanje in prilagodljivost, da se zagotovi usklajenost s strategijo in poslovnimi zahtevami.

5. Razvoj učinkovitih procesov in infrastrukture
Učinkoviti procesi odločanja ter učinkoviti operativni in upravljavski procesi in infrastruktura so ključnega pomena za podporo rasti. Ko se bo podjetje ustalilo na trgu, bodo potrebni spet novi sistemi in prilagoditev organizacijske infrastrukture za nadaljnji razvoj vrednosti za kupce in prilagoditve spreminjajočemu se okolju.

6. Ustvarjanje finančne trdnosti
Finančna trdnost ne pomeni le zbiranje denarja. Vlagatelje zanimajo tudi učinkovita raba virov, učinkovit nadzor, učinkovito upravljanje kapitala, zanesljive finančne napovedi ter jasna in učinkovita komunikacija zainteresiranih strani.

7. Razvijanje ustrezne kulture
Ustanovitelji imajo priložnost oblikovati kulturo podjetja, ki odraža njihove vrednote, prepričanja in norme, ki podpirajo poslanstvo in strategijo. Če tega ne storijo, tvegajo razvoj nefunkcionalne kulture, ki prinaša propad podjetja.

8. Obvladovanje tveganj
Hitro rastoča podjetja, ki stavijo vse na enega konja, so še posebej občutljiva na razne vire tveganja kot so hitra rast, ozka baza prihodkov, neizkušeni zaposleni, odhod ključnih zaposlenih, neustrezna organizacijska infrastruktura, informacijski in management sistemi ter želja po podjetniškem tveganju.

Kaj pa se da glede naštetih ovir oz. tveganja storiti, kako se ubraniti in uspeti?

Rešitve

1. Vzpostavite dobro komunikacijo in ohranite jasen občutek za svoje cilje;

2. Postavite in prilagodite ponudbo, kot je potrebno, da zadosti potrebam razširjenega trga;

3. Razvijati in izvajati notranje procese za zagotavljanje prilagajanja povpraševanju;

4. Poiščite sposobno in zavzeto vodstveno ekipo, usklajeno s strateško usmeritvijo;

5. Uporabljajte postopke odločanja in infrastrukturo, ki ustrezajo stopnji razvoja podjetja;

6. Vzpostavite finančne sposobnosti, osredotočene na učinkovito uporabo razpoložljivih virov;

7. Negujte kulturo, ki odraža vrednote, prepričanja in norme, ki podpirajo poslanstvo;

8. Prepoznajte ključne ranljivosti razvijajočega se podjetja in aktivno obvladujte tveganja.


Kaj smo naredili mi?

1. Odšli smo z ekipo čez vikend na "Team Building" v naravo. Tam smo se poleg uživanja in spoznavanja drug drugega zunaj službe posvetili definiranju naših ključnih vrednot, poslanstva, ciljev in vizije. S tem smo tudi ugotovili, kakšne stranke si želimo.

2. Analizirali smo dosedanje projekte in njihovo profitabilnost. Ugotovili smo, da so projekti strank, ki si jih želimo, precej manj dobičkonosni. Projekti, ki se načeloma ne ujemajo najbolj z našimi željami so nam prinašali največji dohodek. To nam je dalo vedeti, da moramo začeti postavljati višje cene željenim strankam in odlično izdelati njihove projekte.

3. Določili smo tri termine na teden, ko se sestanemo s celo ekipo. Ponedeljki zjutraj so namenjeni kratki telovadbi. Srede po delu so namenjene druženju ob pijači. Petki ob koncu dela pa so namenjeni analizi zadnjih petih dni in načrtovanju naslednjega tedna.

4. Določili smo en termin na mesec (prvi ponedeljek v mescu), ko se bomo temeljito pogovorili o vseh tekočih projektih in zapisali najpomembnejše točke, ki so pomembne tudi za projekte v prihodnosti.

5. Skupno smo določili, kdo bo prva nova oseba, ki jo bomo zaposlili oziroma, katero vlogo bo ta oseba opravljala.


Zaključek
Sprejeli smo odločitve, ki so se nam trenutno zdele najpomembnejše. To zdaleč ne bo dovolj za preskok vseh omenjenih ovir, a za začetek, menimo, da so to pravi koraki naprej. Čez kakšen mesec sporočimo rezultate.

Kaj pa vi?
Ste se tudi vi morda spopadli oziroma, se spopadate s podobnimi izzivi?
Kakšne odločitve ste sprejeli? Kaj menite o naših prvih korakih?


Vir:
Picken, J.C., 2017. From startup to scalable enterprise: Laying the foundation. Business Horizons 60, 587–595. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2017.05.002
 

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost