Neprevzem paketa - neresni kupci

Spletne strani in trgovine, upravljanje z domenami, ocene projektov in komentarji.
samosmart
Rookie
Prispevkov: 7
Pridružen: 25 Feb 2009, 10:29

Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a samosmart » 04 Okt 2012, 21:52

Živijo,

imam spletno trgovino preko katere prodajamo različne artikle, kupcem omogočamo plačilo preko predračuna ali plačilo po povzetju. Nemalokrat se je zgodilo, da smo pakete poslane z odkupnino dobili po cca 15 dneh nazaj, Pošta pa nam je seveda veselo zaračunala še poštnino za nazaj.

Ker se tega kar nekaj hitro nabere, me zanima kaj narediti v tem primeru z takšnimi "kupci" kateri naročenih izdelkov ne prevzamejo. Imamo lepo napisane splošne pogoje poslovanja, alinejo neprevzem artiklov - v katerem smo napisali ...zaradi nenapovedanega odstopa od pogodbe vam bomo izstavili račun za x EUR katerega ste dolžni poravnati v določenem roku... oz. je bolj podrobno napisano, zakaj pa kako.

Tem "kupcem" računov za neprevzem artiklov še nismo poslali saj nisem prepričan kako je s tem. Bo ok če jim pošljemo račune, počakamo 30 dni kolikor je rok plačila oz. še kak dan dlje, če ga ne plačajo pa naredimo izterjavo preko zunanjega podjetja, seveda se potem ta strošek izterja od "kupca". Takšnih kupcev ne rabimo, saj s svojim dejanjem povzročijo obilico dela, stroškov in ostalega povezanega. Če paket kupca čaka na pošti več kot en teden oz. 10+ dni jim pošljemo prijazn mail, če so slučajno pozabili dvignit ali pa so založili listek poštarja o čakajočem paketu - na tega ponavadi ni nobenega odgovora, paket pa v večini primerov ni dvignjen - tako, da o tem da kupci kakorkoli ne bi bili obveščeni ne moremo govoriti. Tudi v emailu imamo naveden strošek neprevzema.

Kaj ostali naredite s takšnimi "kupci" oz. kakšna je vaša najboljša praksa ;)


Hvala in lep pozdrav
 

mladipodjetnik
Uradnik
Prispevkov: 76
Pridružen: 26 Feb 2011, 00:42

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a mladipodjetnik » 04 Okt 2012, 23:54

Tudi sam imam spletno trgovino in enak problem. Vendar sem se prve mesece pošteno sekiral zaradi neprevzetih paketov, sedaj pa enostavno to požrem. Drugače pa, mi smo uvedli obvezen vnos mobi številke ob nakupu. Vseeno se še kdo najde, ko vnese nalašč napačno, ampak to je res malo malo malo takih. In potem če paket že 10 dni ni prevzet, kar pokličemo stranko. Načeloma gredo potem prevzet ker jim je tudi nerodno. Se pa kdo najde, ko pravi da se je premislil. to pa nimaš kaj.

Skratka, to škodo krij z zasluškom. ali pa se tega izogibaj tako, da ponudiš na plačilo s kartico, moneto ali po predračunu 5% popust. pa imaš takoj denar pri sebi.

samosmart
Rookie
Prispevkov: 7
Pridružen: 25 Feb 2009, 10:29

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a samosmart » 06 Okt 2012, 09:34

Sem že razmišljal o tem, da dodam zahtevo po vnosu mobilne številke pa tudi možnost, da kupcu poleg e-maila o odpremi pošljemo še sms o odpremi, tako da je bolj za ziher. Zelo me moti, ker ljudje nekaj naročajo in potem nekam gredo ali pa zadeve ne prevzamejo, niti toliko niso, da bi na mail odpisali "bom prevzel takrat pa takrat, žal je prišlo do bla bla, se opravičujem...", da bi človek vsaj vedel za kaj se gre.

Jaz tudi ne naročam zadev katerih ne mislim prevzet oz. za njih plačat, kot da v lokalu nekaj naročiš pa potem oddideš brez obrazložitve oz. plačila.

Res nihče ne pošilja računov za neprevzem? Ker kolikor mi je znano se to da legalno naredit, saj je v skladu z pogodbo, kupčeva ignoranca pa pogodbe ne prekine in je ta še vedno veljavna.

"boli me" za take kupce, ki ti sam stroške delajo pa nimaš nič od njih, vrjetno se to od takega človeka ne zgodi prvič ampak to konstantno počnejo oz. so že vsaj večkrat to naredili, račune jim bomo poslali potem pa izterjavo pa bodo meli stroškov 5× več kot bi jih vse skupaj stalo, naj jim bo to šola za naprej.

Po drugi strani pa se najde veliko kupcev, ki so pošteni pa zelo veseli da jim naročeno hitro in s skrbnostjo odpremimo, to pa je čisto nekaj drugega potem ;)

akirbe
Rookie
Prispevkov: 5
Pridružen: 06 Avg 2012, 13:06

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a akirbe » 12 Okt 2012, 20:45

V online prodaji je 5-10% ne prevzetih pošiljk normalno. Kar je več je že alarm, delaš pa na temu, da padeš pod 5% (brand buliding, sms obvetila, klici...)

Zanimivo je, da tudi če uvedeš samo opcijo predčasnega plačila (predračun, paypal, kreditne..) je procent, ki pošiljke ne prevzame čeprav je že plačana.

dejanxx
Vodja projektov
Prispevkov: 123
Pridružen: 26 Maj 2011, 12:51
Kontakt:

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a dejanxx » 21 Okt 2012, 23:09

Tudi jaz imam enaker probleme. Nedolgo nazaj me je neka stranka dobesedno razpi..... Naroči paket, kjer je bila poštnina 5€. Naslednji dan odpošljem, stranka dobi o tem obvestilo. Isti dan zvečer naroči paket, kjer se nekateri izdelki ponovijo - isto velik paket. Stranko kontaktiram, če naročilo drži, ker so identični izdelki, ali je prišlo do pomote. Odgovori mi, da potrjuje tudi drugo naročilo. Čez tri dni zavrne na Pošti prvi paket, potem pa čez dva dni še drugega. Enostavno na paket napisala "ne prevzamem" in to je to.

No, takrat sem kontaktiral tržni inšpektorat, trgovinsko zbornico in vprašal, kaj lahko naredim, ker mi je stranka več kot očitno namerno povzročila poslovno škodo (res da gre za 10€, ampak pri več takih se nabere, sploh pa pri prodaji, kjer je naročilo v povprečju 20€). Takrat sem dobil odgovor da ne morem nič. Potrošniki imajo pać to pravico. Vse kar bi lahko naredil je to, da bi zahteval stroške, ki so povezani s povračilom blaga, to je bilo pa dober evro na paket.

Tako da sem se jaz s tem sprijaznil, malo sem previden, sploh pri večjih paketih in od časa do časa "ta sumljive" preverim v svoji zgodovini naročil. Se je že zgodilo, da je človek, ki ni prevzel paketa še enkrat naročil. Takrat sem mu prijazno napisal mail in je plačal po predračunu.

Bom pa poizkusil to s klicanjem na mobi. Jaz naredim tako da cca 10. dan pošljem mail, čez dva dni pa sms.
FashionOutletShop | Funky.si, svet zabavnih nakupov.
 

Borut Borštnik
MP strokovni sodelavec
Prispevkov: 2486
Pridružen: 09 Mar 2007, 00:09

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a Borut Borštnik » 21 Okt 2012, 23:58

dejanxx napisal/-a:Tudi jaz imam enaker probleme. Nedolgo nazaj me je neka stranka dobesedno razpi..... Naroči paket, kjer je bila poštnina 5€. Naslednji dan odpošljem, stranka dobi o tem obvestilo. Isti dan zvečer naroči paket, kjer se nekateri izdelki ponovijo - isto velik paket. Stranko kontaktiram, če naročilo drži, ker so identični izdelki, ali je prišlo do pomote. Odgovori mi, da potrjuje tudi drugo naročilo. Čez tri dni zavrne na Pošti prvi paket, potem pa čez dva dni še drugega. Enostavno na paket napisala "ne prevzamem" in to je to.

No, takrat sem kontaktiral tržni inšpektorat, trgovinsko zbornico in vprašal, kaj lahko naredim, ker mi je stranka več kot očitno namerno povzročila poslovno škodo (res da gre za 10€, ampak pri več takih se nabere, sploh pa pri prodaji, kjer je naročilo v povprečju 20€). Takrat sem dobil odgovor da ne morem nič. Potrošniki imajo pać to pravico. Vse kar bi lahko naredil je to, da bi zahteval stroške, ki so povezani s povračilom blaga, to je bilo pa dober evro na paket.

Tako da sem se jaz s tem sprijaznil, malo sem previden, sploh pri večjih paketih in od časa do časa "ta sumljive" preverim v svoji zgodovini naročil. Se je že zgodilo, da je človek, ki ni prevzel paketa še enkrat naročil. Takrat sem mu prijazno napisal mail in je plačal po predračunu.

Bom pa poizkusil to s klicanjem na mobi. Jaz naredim tako da cca 10. dan pošljem mail, čez dva dni pa sms.



Kolikšen pa je povprečen odstotek vračil pri vas, dejan?

dejanxx
Vodja projektov
Prispevkov: 123
Pridružen: 26 Maj 2011, 12:51
Kontakt:

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a dejanxx » 23 Okt 2012, 04:06

Borut Borštnik napisal/-a:
dejanxx napisal/-a:Tudi jaz imam enaker probleme. Nedolgo nazaj me je neka stranka dobesedno razpi..... Naroči paket, kjer je bila poštnina 5€. Naslednji dan odpošljem, stranka dobi o tem obvestilo. Isti dan zvečer naroči paket, kjer se nekateri izdelki ponovijo - isto velik paket. Stranko kontaktiram, če naročilo drži, ker so identični izdelki, ali je prišlo do pomote. Odgovori mi, da potrjuje tudi drugo naročilo. Čez tri dni zavrne na Pošti prvi paket, potem pa čez dva dni še drugega. Enostavno na paket napisala "ne prevzamem" in to je to.

No, takrat sem kontaktiral tržni inšpektorat, trgovinsko zbornico in vprašal, kaj lahko naredim, ker mi je stranka več kot očitno namerno povzročila poslovno škodo (res da gre za 10€, ampak pri več takih se nabere, sploh pa pri prodaji, kjer je naročilo v povprečju 20€). Takrat sem dobil odgovor da ne morem nič. Potrošniki imajo pać to pravico. Vse kar bi lahko naredil je to, da bi zahteval stroške, ki so povezani s povračilom blaga, to je bilo pa dober evro na paket.

Tako da sem se jaz s tem sprijaznil, malo sem previden, sploh pri večjih paketih in od časa do časa "ta sumljive" preverim v svoji zgodovini naročil. Se je že zgodilo, da je človek, ki ni prevzel paketa še enkrat naročil. Takrat sem mu prijazno napisal mail in je plačal po predračunu.

Bom pa poizkusil to s klicanjem na mobi. Jaz naredim tako da cca 10. dan pošljem mail, čez dva dni pa sms.



Kolikšen pa je povprečen odstotek vračil pri vas, dejan?



NI jih veliko, zato pa tudi "požrem" te stroške brez večjega haloja. Točnega % pa ne vem iz glave.
FashionOutletShop | Funky.si, svet zabavnih nakupov.

Borut Borštnik
MP strokovni sodelavec
Prispevkov: 2486
Pridružen: 09 Mar 2007, 00:09

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a Borut Borštnik » 23 Okt 2012, 10:07

Ja eni imajo kar težave s tem. Predvsem na začetku poslovanja, ko postopek prodaje še ni optimiziran itd...

Izdelovalec
Pripravnik
Prispevkov: 45
Pridružen: 18 Apr 2009, 10:17
Kontakt:

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a Izdelovalec » 05 Maj 2013, 08:57

dejanxx napisal/-a: Takrat sem dobil odgovor da ne morem nič. Potrošniki imajo pać to pravico. Vse kar bi lahko naredil je to, da bi zahteval stroške, ki so povezani s povračilom blaga, to je bilo pa dober evro na paket..


V bistvu nimajo te pravice v kolikor si v pogoji uporabe navedel, da se stranka z strinja z .......
Poleg tega ni samo tvoj strošek evro, ampak tudi embalaža, pakiranje, selotejp in bog nedaj, da imaš do pošte 5-10km tudi bencin ter seveda tvoj čas. Pa vse skupaj seštej pa boš videl koliko je tvoj strošek,

V tujini se to imenuje handling and shipping, torej vse skupaj ne pa samo evro. Tudi v primeru gsm številke ne moreš narediti nič, razen, da ga nahruliš. Najbolje je, da stranko v pogojih poslovanja obvestiš, da v primeru neprevzema krije "handling" in poštnino :).

LP
 

dejanxx
Vodja projektov
Prispevkov: 123
Pridružen: 26 Maj 2011, 12:51
Kontakt:

Re: Neprevzem paketa - neresni kupci

OdgovorNapisal/-a dejanxx » 05 Maj 2013, 22:18

Izdelovalec napisal/-a:
dejanxx napisal/-a: Takrat sem dobil odgovor da ne morem nič. Potrošniki imajo pać to pravico. Vse kar bi lahko naredil je to, da bi zahteval stroške, ki so povezani s povračilom blaga, to je bilo pa dober evro na paket..


V bistvu nimajo te pravice v kolikor si v pogoji uporabe navedel, da se stranka z strinja z .......
Poleg tega ni samo tvoj strošek evro, ampak tudi embalaža, pakiranje, selotejp in bog nedaj, da imaš do pošte 5-10km tudi bencin ter seveda tvoj čas. Pa vse skupaj seštej pa boš videl koliko je tvoj strošek,

V tujini se to imenuje handling and shipping, torej vse skupaj ne pa samo evro. Tudi v primeru gsm številke ne moreš narediti nič, razen, da ga nahruliš. Najbolje je, da stranko v pogojih poslovanja obvestiš, da v primeru neprevzema krije "handling" in poštnino :).

LP


Verjemi, da jaz vse to vem, vsakič, ko se to zgodi, preklinjam. Prosim razloži to še informacijski pooblaščenki, pa uradu za varovanje potrošnikov, pa še kakšna zadeva bi se našla. Jaz sem dobil uradni odgovor od inšpektorata in nekaj v tem smislu, da je to pač poslovno tveganje...

Povedali so mi, da je po zakonu strošek potrošniko (tisto, za kar ga lahko terjam in preganjam) samo strošek, ki nastane z vračilom paketa. Se pravi stroški pošiljanja od njega k meni. Verjemi pa, da tudi meni ni to nič kaj všeč
FashionOutletShop | Funky.si, svet zabavnih nakupov.


Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov