ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

Spletne strani in trgovine, upravljanje z domenami, ocene projektov in komentarji.
mstyling
Rookie
Prispevkov: 8
Pridružen: 23 Sep 2009, 01:01

ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a mstyling » 27 Jan 2014, 19:55

zanima me ali je kateri zakon v SLO, ki bi zaščitil prodajalca?
Konkreten primer:
stranka v spletni trgovini naroči artikel, plačilo po povzetju (pošilja se po PS)
z potrditvijo spletnega nakupa je sklenjena KPP ??
stranka ne prevzame paketa. ta se vrne prodajalcu, ki mora plačati pošiljanje paketa in tudi vračanje.
tukaj je zdaj vprašanje... ali lahko prodajalec pošlje stranki račun za dejanske stroške, ki so nastali zaradi neprevzema blaga.
namreč zakon pravi, da ko stranka prevzame paket, ima pravico vrniti....
nič pa ne piše kaj če ne prevzame.

upam da je moje vprašanje dovolj jasno...

želel sem to vprašati na trgovinsko zbornico, pa so mi rekli da svetujejo samo članom. škoda, mogoče bi imeli kakšnega člana več če bi kakšen nasvet dali tudi nečlanom...
 

dejanxx
Vodja projektov
Prispevkov: 120
Pridružen: 26 Maj 2011, 12:51
Kontakt:

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a dejanxx » 27 Jan 2014, 22:04

Živjo. Takšni primeri se dogajajo, jaz sem se z njimi potiho sprijaznil, čeprav si vedno pozoren na to. Sem pa imel nekoč konkretno zaje...vnanje in takrat sem se temeljito pozanimal.

Šlo se je pa za to. Stranka naroči, jaz odpošljem in isti dan zvečer ista stranka naroči podoben paket večih izdelkov. Naslednji dan stranko pokličem, če novo naročilo drži, ali je prošlo do pomote. Pove mi, da naročilo drži in odpošljem še tega. Čez tri dni dobim nazaj prvi paket s komentarjem ne sprejmem. Čez 15 dni pa še drugega, ker ni bil prevzet - stranko sem poklical, ampak neuspešno.

Na trgovski zbornici so mi povedali enako, varstvo potrošnikov mi je odgovorilo da oni zastopajo potrošnike "proti" trgovcem, zato mi ne povejo, dobil pa sem odgovor od tržne. Rekel sem, da gre za namerno povzročen poslovno škodo.

In ja, lahko zahtevaš povračilo stroškov, lahko tudi na sodišču. Ampak le tiste stroške, ki so nastali za vračilo paketa od stranke do tebe. To pa je na pošti cca 1€. Kaj pa ostali stroški pošiljanja? Jah, to je pa vaše poslovno tveganje.


To je bila moja izkušnja okoli tega. Če pa je kdo imel boljšo, jo bom pa z veseljem prebral tudi jaz :)


P.S.
Ista stranka je čez dober teden ponovno oddala naročilo, pa sem jo obvestil, da ji zaradi predhodnih slabih izkušenj paket odpošljem le ob plačilu po predračunu. Sicer se je gospodična strinjala, ampak po tem o njej nisem več slišal.
FashionOutletShop | Funky.si, svet zabavnih nakupov.

Nejc Setnikar
MP strokovni sodelavec
Prispevkov: 317
Pridružen: 07 Jan 2014, 22:30

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Nejc Setnikar » 28 Jan 2014, 09:47

V vašem primeru gre lahko za več stvari na podlagi katerih bi lahko uveljavljali škodo (kot pa je že dejanxx poudaril, višina škode je v takšnih primerih "premajhna", da bi se posluževali počasnih sodnih mlinov):

1. zavajanje pri pogajanjih (20/II in 20/III OZ):
"(2) Vendar odgovarja stranka, ki se je pogajala, ne da bi imela namen skleniti pogodbo, za škodo, ki jo je povzročila drugi stranki.
(3) Za škodo odgovarja tudi stranka, ki se je pogajala z namenom skleniti pogodbo, pa je ta namen brez utemeljenega razloga opustila in tako drugi stranki povzročila škodo."

2. pravica ene stranke, če druga stranka ne izpolni svoje obveznosti (103 OZ):
"Če pri dvostranskih pogodbah ena stranka ne izpolni svoje obveznosti in ni določeno kaj drugega, lahko druga stranka zahteva izpolnitev obveznosti ali pa pod pogoji iz naslednjih členov odstopi od pogodbe z navadno izjavo, če pogodba ni razvezana že po samem zakonu, v vsakem primeru pa ima pravico do odškodnine."

3. prevzem stvari (499 OZ):
"Če kupec brez utemeljenega razloga noče prevzeti stvari, katere izročitev mu je bila na dogovorjen ali običajen način pravočasno ponujena, sme prodajalec odstopiti od pogodbe, če utemeljeno dvomi, da mu bo kupec plačal kupnino." &

4. povrnitev škode v primeru, če se prodajna pogodba razdre (503 OZ):
"Če je bila prodajna pogodba razdrta zaradi tega, ker je en pogodbenik prekršil pogodbo, ima druga stranka pravico do povračila škode, ki jo zaradi tega trpi, po splošnih pravilih o povrnitvi škode, nastale s kršitvijo pogodbe."

5. povrnitev druge škode (506 OZ):
"Poleg pravice do povračila škode po pravilih iz prejšnjih členov ima pogodbi zvesta stranka tudi pravico do povračila morebitne večje škode."

Je pa t. i. e-commerce zaenkrat še dokaj pravno neurejeno področje, predvsem v naših krajih... Pravo vedno zaostaja za realnim svetom...

Spartacus
Pripravnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 19 Okt 2010, 12:45
Kontakt:

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Spartacus » 28 Jan 2014, 11:59

Torej, če se osredotočim na točko 3:

"Če kupec brez utemeljenega razloga noče prevzeti stvari, katere izročitev mu je bila na dogovorjen ali običajen način pravočasno ponujena, sme prodajalec odstopiti od pogodbe, če utemeljeno dvomi, da mu bo kupec plačal kupnino."


Jaz lahko vodim (lastno, nikakor ne javno) evidenco ljudi, ki v preteklosti niso sprejeli paketa (in mi s tem ustvarili stroške, tako časovne kot finančne) in ob morebitnem naslednjem naročilu zahtevam plačilo vnaprej. Če zadeva ni plačana vnaprej, potem lahko zavrnem naročilo?

Če to drži, potem je vsaj nekaj koristnega :)
Obvezno branje: Kuhanje

mstyling
Rookie
Prispevkov: 8
Pridružen: 23 Sep 2009, 01:01

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a mstyling » 28 Jan 2014, 14:13

hvala za vaše odgovore :)

Jaz imam idejo poskusiti sledeče:
poslal bi pismo, navedel bom katerega od teh zakonov in kupcu zagrozil z tožbo za nastale stroške v upanju da se bo prestrašil in plačal te stroške. zraven priložil račun za stroške. verjamem da bi bil uspešen vsaj pri polovici...

je pa res, da PS računa vračanje paketa, GLS naprimer ne.

zadeva v mojem primeru ni več nekaj eur, saj so pošiljke večji paketi za katere je strošek pošiljanja 6-8 eur v eno stran.
 

Nejc Setnikar
MP strokovni sodelavec
Prispevkov: 317
Pridružen: 07 Jan 2014, 22:30

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Nejc Setnikar » 29 Jan 2014, 09:22

Spartacus napisal/-a:Torej, če se osredotočim na točko 3:

"Če kupec brez utemeljenega razloga noče prevzeti stvari, katere izročitev mu je bila na dogovorjen ali običajen način pravočasno ponujena, sme prodajalec odstopiti od pogodbe, če utemeljeno dvomi, da mu bo kupec plačal kupnino."


Jaz lahko vodim (lastno, nikakor ne javno) evidenco ljudi, ki v preteklosti niso sprejeli paketa (in mi s tem ustvarili stroške, tako časovne kot finančne) in ob morebitnem naslednjem naročilu zahtevam plačilo vnaprej. Če zadeva ni plačana vnaprej, potem lahko zavrnem naročilo?

Če to drži, potem je vsaj nekaj koristnega :)


Napišite v svoje splošne pogoje poslovanja, da si v nekaterih primerih (npr. v primeru, ko blago naroči potrošnik, ki je v preteklosti podobno naročilo zavrnil) pridržujete pravico izpolniti svojo obveznost (sprejem naročnikove ponudbe oziroma izpolnitev naročnikovega naročila), le ob predhodnem plačilu.

Bond007
Uradnik
Prispevkov: 98
Pridružen: 15 Maj 2013, 14:59

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Bond007 » 29 Jan 2014, 09:29

Nejc Setnikar napisal/-a:
Spartacus napisal/-a:Torej, če se osredotočim na točko 3:

"Če kupec brez utemeljenega razloga noče prevzeti stvari, katere izročitev mu je bila na dogovorjen ali običajen način pravočasno ponujena, sme prodajalec odstopiti od pogodbe, če utemeljeno dvomi, da mu bo kupec plačal kupnino."


Jaz lahko vodim (lastno, nikakor ne javno) evidenco ljudi, ki v preteklosti niso sprejeli paketa (in mi s tem ustvarili stroške, tako časovne kot finančne) in ob morebitnem naslednjem naročilu zahtevam plačilo vnaprej. Če zadeva ni plačana vnaprej, potem lahko zavrnem naročilo?

Če to drži, potem je vsaj nekaj koristnega :)


Napišite v svoje splošne pogoje poslovanja, da si v nekaterih primerih (npr. v primeru, ko blago naroči potrošnik, ki je v preteklosti podobno naročilo zavrnil) pridržujete pravico izpolniti svojo obveznost (sprejem naročnikove ponudbe oziroma izpolnitev naročnikovega naročila), le ob predhodnem plačilu.


Tole dvomim da je s pravnega stališča sprejemljivo :)

Ne vem koliko takih primerov imate, ampak jaz bi si pisala seznam takšnih strank, za lastno evidenco in potem - ne vem, ne bi poslala. Čeprav, če ne pošlješ, si spet kršil pogodbo, sklenjeno na daljavo...

Jaz imam pogodbo z GLS in lahko samo rečem, da zaenkrat so se izkazali za res dobrega poslovnega partnerja... Pravo olajšanje v teh časih, ko prevladuje neresen odnos.

Nejc Setnikar
MP strokovni sodelavec
Prispevkov: 317
Pridružen: 07 Jan 2014, 22:30

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Nejc Setnikar » 29 Jan 2014, 14:41

Zakaj to s pravnega vidika ne bi bilo sprejemljivo?

mstyling
Rookie
Prispevkov: 8
Pridružen: 23 Sep 2009, 01:01

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a mstyling » 29 Jan 2014, 22:05

saj si pišem seznam, ampak se še ni zgodilo da bi se ponovila stranka, ki ne vzame paketa.

z GLS pa imam jaz slabe izkušnje, tako da zaenkrat ostajam pri PS.

@Nejc
ti lahko napišeš kar želiš v splošne pogoje in če tega ni ZVPot-UPB2, pravno ne vzdrži. to mi je potrdil tudi inšpektor ko sem imel pregled internetne trgovine. Vse nepravilnosti ki so jih našli so bile ravno v splošnih pogojih...
 

Bond007
Uradnik
Prispevkov: 98
Pridružen: 15 Maj 2013, 14:59

Re: ali kateri zakon ščiti tudi prodajalce - spletna trg.

OdgovorNapisal/-a Bond007 » 30 Jan 2014, 18:39

Nejc Setnikar napisal/-a:Zakaj to s pravnega vidika ne bi bilo sprejemljivo?


Hm. ne vem, saj dejansko ni nič takega... Recimo da če bi se spomnil kdo izpodbijat pogodbo, bi lahko rekel, da gre za diskriminacijo. Sam to je taka malenkost, da ne bo. Če bo pa hotel imet produkt te bo pa poklical in vprašal inse potrudl,da popravi vtis.

Pogodbe ki sem jih brala, imajo ful napak, pol trgovin, če ti povem, ampak gre za veliko bolj pomembne stvari. Gre za to, da si narobe razlagajo zakon o varstvu potrošnikov in pišejo nekaj po svoje... Zakonodaja je vedno nad pogodbo.


Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov